עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה

רכישת דירה עורך דין

משרד עורך דין מקרקעין זאב אורזל עוסק בליווי וטיפול משפטי של עסקאות מקרקעין, וכן בכל הכרוך בתחום המשפטי של מקרקעין, מאז שנת 1977. הניסיון והוותק אשר נצברו במשרד הופכים אותו להיות לעורך דין קניית דירה הבקיא ברזי עסקאות נדל"ן שונות על כל היבטים השונים ביניהם עריכת חוזים, מיסוי מקרקעין, רשויות מקומיות, פרוצדורה, רישום בלשכת רישום המקרקעין ועוד.

קרא על הבדיקות המקדימות לפני רכישת דירה

זאב אורזל – משמש גם עורך דין קניית דירה ומכירת דירה ומטפל במגוון עסקאות הקשורות בנדל"ן, החל מהסכמי מכר של דירות (בין אם זה יד שנייה או מקבלן) וכן של נכסי שונים של נדל"ן כגון מגרשים, חנויות ועוד.

תחום המקרקעין הינו מורכב ומסועף ביותר, עם עדכוני פסיקה וחקיקה תדירים. כמו כן, מדובר לרוב בעסקאות המערבות סכומי כסף גבוהים מאוד, הדורשות התמקצעות, יסודיות ודייקנות בטיפול בהן. לא בכדי פסקו שופטים כי לרוב עסקת מקרקעין היא העסקה הגדולה ביותר שאדם יעשה בחייו ועל כן ראוי שייקח לו עורך דין אשר ילווה אותו בעסקה שכן אליה נלווים הוצאות מס, הליכים ברשות המקומית, סיכונים משפטיים ועוד.

מכאן, כאשר אדם מתעתד לגשת לעסקת מקרקעין (כגון: קניית דירה, מכירת דירה, וכו'), או בכל עניין משפטי אחר הנוגע לנכסי מקרקעין, מומלץ לשכור את שירותיו של  עורך דין קניית דירה ותיק ומקצועי, בעל ידע רב ובקיאות בתחום, כמו גם ניסיון מוכח בתחום ספציפי זה.

שירותי המשרד

משרד עורך דין מקרקעין זאב אורזל עוסק במגוון עניינים הכרוכים במקרקעין, ביניהם:

  • ניסוח ועריכת הסכמי מכר מקרקעין, ובכלל זאת בתים, מגרשים, דירות למיניהן, חנויות, משרדים, קרקעות, ועוד.
  • ייעוץ וליווי משפטי במסגרת משא ומתן, וכן ביצוע כל הבדיקות המשפטיות המקדימות הנחוצות טרם חתימת העסקה על מנת להבטיח את זכויות הלקוח, אצל המוסדות השונים כגון: לשכת רישום המקרקעין (טאבו), מינהל מקרקעי ישראל, חברה משכנת, רשם משכונות, רשות המקומית, ועוד), לפני רכישה של נכסי נדל"ן.
  • ייצוג משפטי של רוכשים במסגרת עסקאות רכישת דירה חדשה מקבלן והשתתפות במשא ומתן במסגרת ניסוח חוזה הרכישה.
  • העברת דירות ונכסי מקרקעין במסגרת הליכי גירושין.
  •  ליווי וטיפול משפטי במסגרת רכישת דירות ונכסי מקרקעין אחרים מכונס נכסים.
  • העברת דירות ונכסי מקרקעין בירושה.
  • טיפול בעסקאות של העברה ללא תמורה (העברת דירה במתנה לקרוב ו/או צד שלישי).
  • התנהלות ורישום של מקרקעין בלשכות רישום המקרקעין (טאבו) בכל הארץ, כגון: רישום של הערת אזהרה במקרקעין, רישום התחייבות לרישום משכנתא ושל משכנתא, ביטול רישום משכנתא, רישום עסקת מכר, ביטול הערת אזהרה ושאר רישומים מכל הסוגים אצל מנהל מקרקעי ישראל ובחברה משכנת.
  • ייעוץ וליווי משפטי בכל נושא מיסוי עסקאות נדל"ן, מס שבח, מס רכוש, מס רכישה, מס מכירה ותכנון מס נכון תוך חיסכון מקסימלי ללקוח.
  • ניהול נכסי מקרקעין עבור לקוחות, לרבות נכסי נדל"ן מסחרי, נדל"ן מניב, נכסים פרטיים, כולל עבור תושבי חוץ.
  • עריכת חוזים והסכמים נוספים בתחום המקרקעין, כגון: הסכם שיתוף במקרקעין, הסכם פירוק שיתוף, ועוד.

הטיפול המשפטי של משרד עורך דין קניית דירה ומקרקעין זאב אורזל הינו מקצועי, מעמיק ולא מתפשר.

ליווי עסקת מקרקעין

עורך דין קניית דירה

קניית דירה ייעוץ משפטי

במהלך הירקמות העסקה אנו מלווים את הלקוח באופן אישי וצמוד, החל משלב המשא-ומתן הראשוני, התנהלות מול הצד השני ובא כוחו, ביצוע הבדיקות ההכרחיות בנוגע לסוג והעסקה בכללותה, עריכת חוזה המכר, מעמד החתימה, דיווח לרשויות המס, פעולות שונות בטאבו, ועד השלב הסופי של רישום הנכס בלשכת רישום המקרקעין על-שם הרכש וסיומה המוצלח של העסקה.

שלב הבדיקות המקדמיות בעסקת מקרקעיןלמאמר המלא לחץ כאן

הבדיקות המקדמיות נעשות על ידי הקונה שכן הוא זה אשר מתעתד לרכוש נכס מקרקעין ועליו מוטלת האחריות לבדוק האם הנכס אכן ראוי בעיניו לרכישה.

בשלב זה, כעורך דין קניית דירה אנו יוצרים קשר מול עורך הדין המייצג את המוכר של הנכס, על מנת להתחיל ולקדם את העסקה. זהו שלב בו מעבירים טיוטות ראשוניות של החוזה, מעירים הערות, מכניסים שינויים וכדומה על מנת לשמור על האינטרסים של הלקוח שלנו. כל לקוח רשאי להיות מכותב או מעודכן בשלב זה של ההערות לחוזה ואף להעיר הערות בעצמו אם משהו ממש חשוב לו. העדכונים בשלב זה הם שוטפים וחותרים לעבר השלמת החתימה על העסקה תוך שמירה על הלקוח שלנו וכספו. במסגרת הסכם המכר, אנו דואגים להגן על הלקוח בכל דרך אפשרית, לרבות הכנסת מנגנונים משפטיים ייחודיים, על מנת למנוע בעיות וסיבוכים מצדכם במהלך יישום העסקה בפועל.

טרם חתימת חוזה מכר, החוזה המסוכם ניתן לעיון הלקוח על מנת שיעבור עליה יחד איתנו, ויבין את הוראותיו השונות החוזה, תוך מתן דגשים והארות בדבר נקודות חשובות.

במקביל, ורצוי בשלב התחלתי של המשא ומתן, יש לבצע סדרה של בדיקות משפטיות מקדימות ביחס לזכויות המוכר בנכס ולנכס עצמו, כאשר אין לדלג על שום פרט ובדיקה הנדרשים, כגון:

  • בדיקת שווי נכס על פי רשויות מיסוי מקרקעין והערכות שומה לתשלום.
  • הוצאת אישור זכויות ממינהל מקרקעי ישראל ו/או חברה משכנת, כולל דף הנחיות לצורך העברת זכויות (לדירות שאינן רשומות בלשכת רישום המקרקעין וטרם הוסדר הרישום).
  • הוצאת נסח טאבו תשריט נכס בלשכת רישום המקרקעין.
  • בדיקת תיק בעניין ברשות המקומית.
  • בדיקת שעבודים או עיקולים הרובצים על הנכס.
  • בדיקות נוספות שונות על מנת לוודא כי אין חתולים בשק או הפתעות שונות אחרות.

אנו מעדכנים את הלקוח באופן שוטף בבדיקות ואם משהו נראה חשוב או ראוי בדיקה יסודית יותר מתריעים על כך, לרוב ניתן למצוא פתרונות משפטיים לנושאים בעייתיים שיש צורך ללטש.

לאחר שמגיעים להסכמה ויש נוסח סופי ומוסכם לחוזה המכר קובעים פגישה עם הצד השני לחתימה ובכך בעצם מתחילה רשמית העסקה עצמה.

מהלך עסקת מקרקעין

לצורך העברת זכויות במקרקעין ורישומן נדרשים אישורים שונים כגון אישורי מס שבח, מס רכישה, מס רכוש לעתים, אישור רשות מקומית על כך שאין חובות על הנכס. אם מדובר בנכס הרשום בחברה משכנת אז נדרשים עוד טפסים שונים לבקשת החברה על מנת להעביר זכויות.

בכל אלו אנו מטפלים ודואגים לקבל את האישורים בהקדם האפשרי על מנת לסיים את העסקה באופן חלק ומהיר.

התשלומים השונים מחולקים באופן כזה אשר מגן על הלקוח ולא יותיר בידו חובות או מיסים לא משולמים. או לחילופין תשלום חסר או אי השלמת עסקה.

סיום העסקה מתרחש מבחינת המוכר כאשר הוא העביר לידי הקונה את כל האישורים הנדרשים מצידו. מבחינת הקונה עליו לוודא כי הוא מחזיק בידו גם את אישור מס הרכישה בו הוא נדרש, וכל האישורים מדוייקים כולל אישור הרשות המקומית. אז עורך דין מקרקעין ניגש ללשכת רישום המקרקעין ומצרף את כל המסמכים הדרושים ומגיש את התיק לרישום. מרגע הגשת התיק ועד לרישומו יכולים לחלוף כמה שבועות עד כמה חודשים תלוי בקצב העבודה של לשכת רישום המקרקעין. בסופו של דבר לאחר שהעסקה נרשמת בלשכת רישום המקרקעין הרוכז מרבל שטר מכר חתום ומעושר שאכן הוא בעל הנכס.

אישורי נוטריון בעסקאות מקרקעין

עורך דין מקרקעין זאב אורזל הינו גם נוטריון מוסמך ובכך יכול להעניק במסגרת הליך העסקה גם אישורים נלווים של נוטריון ככל שיידרשו. האישורים הנפוצים בדרך כלל הינם:

  • אישורי חיים נוטריונים ללשכות רישום מקרקעין (טאבו), וכן מוסדות ורשויות שונים.
  • אימות חתימה נוטריוני על ייפוי כוח בלתי חוזר לפעולות עורך דין מקרקעין בקניית דירה מקבלן, או לצורך רישום זכויות בחרה משכנת על פי דרישה;
  • אימות חתימה נוטריוני על ייפוי כוח מקרקעין לבנקים שונים;
  • אימות ייפוי כוח נוטריוני לפעולות שונות ע"י עורך דין מקרקעין;

הידע המקצועי הרב והניסיון המוכח, אשר הצטבר במשרד במהלך השנים של טיפול בעסקאות מקרקעין רבות, והכולל היבטים של תכנון מיסוי מקרקעין אופטימליים, כמו גם הכרת שוק הנדל"ן בכללותו, מאפשר לנו להעניק ללקוחותינו את השירות המשפטי הטוב ביותר תוך צמצום מקסימאלי של סיכונים וכך גם למקסם הרווחיות של העסקאות עבור הלקוחות.

ניתן לקבוע פגישת ייעוץ

במסגרת פגישת ייעוץ נוכל לספק לכם מידע ומענה לכל שאלה ו/או בעיה בתחום של מקרקעין ומיסוי נדל"ן. כמו כן, נוכל להעניק הכוונה משפטית והמלצות מהניסיון הפרקטי שלנו, לרבות כלים שימושיים חשובים. ניתן לקבל בסיום הפגישה תוכלו לקבל הצעת מחיר מסודרת ומפורטת לטיפול משפטי מקצועי בעניינכם.

שכר טרחת עורך דין קניית דירה במשרדנו הנו הוגן ואף נמוך מן התעריף המומלץ על פי לשכת עורכי הדין.

לחץ כאן ליצירת קשר

זאב אורזל – עורך דין קניית דירה בת ים